det där med camping


Ja hur var det i år. Hur såg Rockparty's supersnabba planlösning till campingen ut? Det var så att de hade "bekymmer" med den gamla campingen, dvs. Ängen, Royal och Fältet eller vad de nu hette. Personligen tror jag att mannen som hyr ut denna mark är en ockrare och insåg att just hans mark var rätt så djävla unik och att han kunde tjäna pengar. Han höjer hyran med massor av pengar? Rockpary blir sura och löser det spontant ändå. Det är bara min teori.

För mig som varit på festivalen, när den gamla campingen fortfarande existerade, är mäkta besviken över planlösningen. Jag inser att den nog var ganska ensam i idélådan.  Men fortfarande så var den till något negativt. Campingen var spridd och för oss paddor som bodde i träsket blev det litet ensamt. Vi kan betecknas som genier eller rent av idioter.

Men inte var jag ensam, knappast. Jag anländer en gnutta sent till campingen och har redan i förväg bestämt vart jag ska slå upp mitt enormt snygga telenor/bredbandsbolaget-tält. Dessvärre var det ont om platta och raka ytor att sova på. Så var det inte förr. En grävling, eller något, måste ha grävt massa gryt där. Jag slår i alla fall upp mitt tält pinsamt nära ett annat tält (det fanns läskigt mycket plats runt omkring oss där jag kunde bo). Men som sagt, det var ont om platt mark. På morgonen därpå kliver mina nya grannar ut och blir lite häpna över deras väldigt näraboende granne.
Grannarna var från stockholm. En surfare, en crossåkerska samt en frisörska. Dessa grannar och deras 08-camp var nog ett av de bättre att bo i. Där fanns individer och själar som var av den renaste och lenaste sidén. De var inte färglösa och oskkuldsfulla utan färggranna och lysande! Helt "Fantastiska!!!".


/Tom, rätt torr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0