uppd.




Det händer ju inte allt för ofta att jag skriver längre. Jag funderar över varför det är så. Det är väl lite så att jag inte finner det lika roligt längre att skriva. Jag har i detta nu, inte enormt djupa tankar att dela av mig direkt. Jag bara är och njuter av min tillvaro. Sitter just nu och dricker en kopp te, efter att jag vikit lite tvätt. Usch vad ordentlig jag är, men jag är väl sådan? Samlad och organiserad. Eller inte. Normalt så är det ett enda stort kaos inom mig, inte runt omkring mig kanske, men i min skalle ser det ut som så. Tankarna flyger runt från ett tema till det ena. Jag är en psykisk-tre-takt som går alldeles för snabbt för att kallas ballad. Men då och då glimtar en eller annan vettig/sjuk tanke fram. Senast igår natt så fick jag en uppenbarelse om att tider och eror upprepas. Historians epoker repiteras, vissa epoker hinner upprepas två gånger inom samma lopp som en annan stor epok upprepas endast en gång. Jag såg allt framför mig som en illustration. Jag gick så långt med tanken att jag faktiskt började skissa på denna illustration. Men jag slutade ganska snart när jag insåg att hela illustrationen skulle bli ett enda stort hav av cirklar som representerar de enskilda epokerna.


/Tom, dricker te?












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0