blandband -07


En samling av årets mest nötta låtar, de jag minns så att säga ^^
Faktum är att jag minns rätt mycket av detta året. Det är jag inte van vid. Kanske har jag varit lite mer närvarande än vanligt. Eller så har varje stund varit minnesvärt på ett eller annat vis i det gågna året. Pga detta får min efterlängtade recension av mitt intressanta 2007 dröja lite, det tar tid att skriva allt helt enkelt.

Tok nötta låtar/artister 2007:

Thirty seconds to mars - hela skivan "Beutiful lie" men speciellt låten "The kill" (bury me, bury me)
The red jumpsuit apparatus - Face down, guardian angel
The cure - Friday I'm in love, Boys don't cry, Lovecats
At the drive-in -  Hela skivan, men mest "Rolodex propaganda" och "one armed scissor"
Bloc Party - Like eating glass
Boxcar radcer - there is, bara för att den låten väcker tokiga minnen från tokiga tider
Dave Stewart - Zombies och Mr. Jones, mannen med rösten som berör
Dredg - ode to the sun
Fall out boy - thx for the memories
Imperiet - Var E vargen
Jimmy lingon - I don't know, I don't care. För att han har en sjuk karisma
lars winnerbäck - Om du lämnade mig nu, Elegi, dom tomma stegen, kom
Linkin park - Given up, bleed it out
The postal service - nothing better, hela skivan egentligen. Påminner...
Mando diao - long before rock n' roll
The selecter - Three minute hero
Muse - Stockholm syndrome, bliss, new born, plug-in baby. Dom är mina gudar!
Paramore - missery business. utstrålning!
PlaceboInfra-red, meds
Raised fist - Killing it
The knife - listen now
The fray - How to save a life
U2 - vertigo, still haven't found, One
Saosin - Seven years
Damien Rice - Cannonball
Alesana - apology
jacks mannequin - Bruised
Plus 44 - baby come on
sherwood - the only song
Plain white T's - Hey there Delilah
Moneybrother - Guess who's gonna get some tonight
The view - same jeans
Milburn - lipstick lickin



Allt musik som har format mig och lockat fram eller dämpat en känsla eller minne. Musik är för underbart bara.


Mest sängfösande serier -07

Scrubs -
Sjukt roligt, men blir lite tjatigt i längden.
Kyle XY - Kan inte bärga mig tills de nya avsnitten kommer, serien är och förblir oslagbar. Dom skildrar livet från en helt ny synvinkel för mig. Ofta finner jag mig själv i tårar när jag kollar på oberörda Kyle's "uppväxt" som blir berörd.
Malcolm in the middle - Helt sjukt!  Min humor rakt igenom. "ok" (lagom menlöst och nonchalant) HAHA!
Dragonball, DBZ - jag erkänner min fetish för anime serier. Jag kan inte rå för det nakna rödrumpade lilla barn jag är. Jag kollade även på alla filmerna.
   

image153


Bildtext: kan vara mig när jag njuter av musiken och alla härliga serier. Kan även vara mig lutandes mot en gammal el-orgel i ett förfärligt slitet tillstånd, förfärligt orakad.



Jag hade gärna velat göra upp en lista över alla "mest sagda org/utfyllnadsljud". Men det skippar jag nog hellre. hehe;P Jag vill inte verka allt för okultiverad eller osofistikierad. Kan det vara en kombo?


Kvällens låt: Lysknapparna - nyårssymfoni 2008

Kommentarer
Postat av: HannaH

Diggar din lista.. Håller med om flera av låtarna och Kyle XY är den absolut bästa serien som går just nu. Tårar är en vanlig ingrediens när man tittar på avsnitten. Favorit karaktären?

2008-01-03 @ 20:11:52
URL: http://tjiivans.blogg.se
Postat av: HannaH

Kyle är fasiken inte dum nej. Omdu håller utkik på min blogg så kommer Kyle (Matt Dallas) Att dyka upp som dagens mumma man någon dag.. =)
Jag diggar lillbrorsan. Tycker om hans attityd och sköna stil.

Hahaha.. Ja men trummpojken och malcolm är ju jätte lika

2008-01-03 @ 21:41:19
URL: http://tjiivans.blogg.se
Postat av: HannaH

Jo han kan vara lite dryg, men jag gillar honom ändå. han påminner lite om mina lillebrorsor. Han har sköna ansiktsutryck. Men Kyle är bäst =P

2008-01-03 @ 23:37:03
URL: http://tjiivans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0