Bäver



Ett race med avsnitt från en töntig anime serie som ni alla skulle tycka jag var über töntig som kollade på och viruscrasch med temprament-schack av en vänlig lus i mitt öra. Min helg med andra ord...


Imorse vaknade jag klockan fem och trodde att den endast var hela halv fem. Jag flyger bokstavligen till Simon.
Jag blir lämnad ensam med några maskiner och en bil. Överraskningen kommer vid furkost då jag inser, med lite logiskt tänkande, att jag kommer tillbringa hela veckan ensam ute i Edsberg. Min frustration och bitterhet fick golvet att bäva med ett avslutande vin från vindens vind. Tur att jag har Ove, rörmokaren på bygget, som håller mitt humör uppe med att avsluta de korta meningar han då och då säger med "minst". Det har blivit en naturlig reflex, ett narutligt efterliknande av denna genialiska strateg. Numera avslutar jag varje mening med "minst" när vi samtalar. Han svarar lite blygt med ett leende och osäkra ögon. Jag gillar Ove. Idag tog han för första gången ton och berättade att han skulle till Spanien. Då bad jag honom iskallt att hålla käften minst (jag läste tidngen, Vadfan). 

En bilfärd, en kamikaze-dusch och en Falcon senare skriver jag detta inlägg. Nu tar vi anime för några kronor.



image165

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0