going mad



Inatt drömde jag en väldigt annorlunda och hemsk dröm. Eller var det en dröm?  Det var hemskt! Detta drömde jag:
Drömmen börjar väldigt behagligt och informativt. Jag har spindelnät på min rygg, vilket jag egentligen är livsrädd för. I drömmen visste jag precis vad som hände och jag var inte det minsta upprörd.
Jag står under ett träd och blickar upp mot det och undrar var spindelnätet kommer ifrån. I trädet ser jag ett nät och en spindel. Spindeln var ganska äcklig med stora klor/tänder, men återigen var jag inte rädd för den.
Jag är osäker om spindeln talar med mig eller om det bara är en berättarröst som pratar. Hur som hellst så är det någon som berättar om spindlar och förklarar dess beteende, åt mig. Rösten var manlig och en väldigt typisk "berättarröst".
Plötsligt är spindeln på min rygg och har vävt det hårdaste nät, så hårt att det var overkligt. Först nu börjar paniken väckas inom mig. Jag försöker slita bort nätet från min t-shirt, men kan inte äns rubba dess fäste vid min tröja. Spindeln börjar klättra omkring på mig och jag blir mer rädd av var sekund som går. vad vill den mig?  äta mig?
Plötsligt har jag en avbitartång i handen. Det är ju något man brukar ha med sig när man skådar spindlar liksom. Jag lyckas få tag i spindeln med tången och klämmer åt allt jag kan. Jag måste ta t allt jag förmår för att lyckas krossa spindeln. Det var den hårdaste spindel med de största greppklor jag sett.

I all panik vaknar jag upp ur min sömn, det är nu det flippar ur totalt och jag funderar om jag kanske borde söka hjälp?
När jag öppnar ögonen så ser jag spindeln framför mig. Den rör sig emot mig, hoppar, nästan flygger mot mitt ansikte. Jag skriker och verkligen flyger ur sängen. Pulsen slår hårt och otroligt fort. Jag ser spindeln krypa in i täcket.
Detta sker allså i vaket tillstånd. Det var exakt samma spindel. Dess kropp var ungefär 2cm i diameter plus ben.
Jag vill efterlysa denna spindel med stora greppklor. Jag har kollat igenom sängen och mitt täcke, men jag har inte lyckats återfinna den. Tur är väl det!
Hur kommer det sig att spindeln ur drömmen är framför mig när jag vaknar? Men den finns inte. Det var som om jag drömde när jag var vaken.

//Dagdrömmaren


image203

akta dig för spindeln

Kommentarer
Postat av: Märy J

Äckliga spindeln! Tur att du inte ser ut som en spindel käre lille Tomsi :)

2008-02-18 @ 23:40:21
URL: http://mariajerez.blogg.se
Postat av: Linda

Hatar spindlar...
Det kanske var värsta spökspindeln :S :O

2008-02-19 @ 11:37:19
URL: http://laajnda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0