lite för fort


En morgon för några veckor sedan. Jag började kl 5 på jobbet. Lite folk som det är den tiden på morgonen så hade jag inte en tanke om att köra lagligt. En bil kör upp bakom mig och hänger med. Det är mörkt och min ruta är alldeles immig av morgondagget. Jag tar för givet är det är min kollega som också är påväg till jobbet. Så jag gasar på jag och kör mot jobbet. 100km/h på en väg där det är avsett 50 som max tillåtna hastighet. Precis när jag kommer in på parkeringen till jobbet så börjar bilen bakom blinka i alla vackra färger. Jag tänker "shiet, det var nog inte håkan". Jag parkerar bilen och går den blinkande bilen till mötes. En konstapel kliver ur bilen och säger "det gick lite fort det där, 100 på 50 väg". Jag erkänner och ber om ursäkt. De låter mig blåsa och önskar mig sedan en bra dag på jobbet. Jag hade en puls på 500 slag i sekunden och andades ut i lättnad. Ingen böter eller äns skällsord. Antingen var det mitt snygga anlete som förtrollade den något trötta konstapeln eller så var det min charm. lucky me!
 



/Tom, trött i hjärnan  












Kommentarer
Postat av: Cajsa

Är det ett skämt?! Körkortet skulle ju ha åkt direkt! Orättvist, ta ditt ansvar nu, Tomsi och ge farbror polisen lappen utan att han bett om det...

2008-09-01 @ 08:00:10
URL: http://cajsacarlsson.blogg.se/
Postat av: em

jag tror det var din starquality. aa.

2008-09-01 @ 21:23:55
URL: http://emelieoskarsson.blogg.se/
Postat av: anonym

öj du cajsa.. är du på riktigt?

du tror han ger lappen till polisen?

2008-09-02 @ 15:53:24
Postat av: NINJA!

Huhu, tänk så det där har hänt mig med. Flera gånger till och med. Snart har man inga till godo längre. Pang!

2008-10-14 @ 15:27:32
URL: http://ninjamjao.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0