angående den där aftonen



Jag nämde tidigare att denna afton skulle bli magisk. Jag trodde den skulle bli det. Men ack så fel jag kunde ha!
Jag har varit uttråkad utan ände och haft konstant huvudverk, inte enorm verk men lagom mycket för att vara extremt påverkande och irriterande.
Men man ska ju alltid se saker från den ljusa sidan. Så jag ska försöka koncentrera mig på allt positivt som hänt denna afton. hmm *tänker*... JO!  Jag tog en såndär nattlig promenad runt kvarterat och andades lite friskluft. Tankarna förde mig till musik. Jag letade efter meningen bakom musik. Varför formar vi ljud i toner efter takt?
Jag kom så långt att jag insåg att musik alltid handlar om att förmedla en känsla. Känslan kan vara vilken som hellst. Men samtidigt kan vi ju inte bestämma vad folk ska känna genom att höra våran musik vi gjort. Alla associerar vi olika till musik. Det är där texten kommer in. Texten berättar en historia som får lyssnaren att associera till rätt sorts känsla och förnimmelse/minne.
alltså. Musiken är budskapet och texten är historian.

Minnen, vanor och personer runt omkring, alla dessa styr våran person. Vad vi ska tycka och vad vi ska känna, utan att vi medvetet låter dem få detta inflytande. Allt är en ond cirkel av inflytande.










Kommentarer
Postat av: emppan

Ska jag vara ärlig syftade jag nog på RA, men det finns säkerligen plats för dig också i min kommande julgran :)

2008-04-26 @ 09:54:30
URL: http://emelieoskarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0