Plug in baby


Börja inte älska
Du kanske aldrig kan sluta


Morgon, middag och kväll
Denna dag startar med att chefen kommer och väcker mig 06:15 på firman och säger lite lågt "Vi lär åka snart Tom". Dimmig som man är på morgonen rör jag mig mot toan med mekaniska steg och gör det som de flesta människor gör på morgonen, jag göra 10 alerta upphopp och sjunger sedan en hejjarramsa för att välkomna ännu en sådan vacker dag i mitt liv.
Slipat vägg med mask och lyriska promenader i solen, så såg morgonen ut. eftermiddagen bjöd på en vilsen blick som inte ville fästna vid det fastaste matrialet, snubblade över mig själv.

Om jag var en gårdfarihandlare skulle jag sälja gammalt vatten i flaska med rekomendationen "förvaras bäst i rumsteperatur". Det är för ljuvligt med gammalt vatten.

Vägen till duschen känns långt borta för tillfället, men endå har kläderna åkt av såhär dags. När jag blir stor ska jag skriva en bok om allt. En bok om hur jag sköt på alla de viktiga saker som borde göras, hur jag sparade den där duschen till sent på natten för att sedan upptäcka, när det är för sent, att jag blir med pigg än ren av att duscha och inte kan sova där efter.



Ockult
idag lärde jag mig att en solstråle kan vara så givande, så full med skönhet och glans. En värme som sätter igång hjärtat att pumpa ut varmt blod i hela kroppen, enda ner till tårna. En känsla av välbehag och ro finner sig i min själ.     

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0