är jag död eller har jag precis börjat leva?


Jag öppnar ögonen och plötsligt finns där ett ljus. Det bländar mina, av mörkret, känsliga ögon. Jag sluter ögonen så mycket att endast lite ljus kommer in bakom iris. Efter en stund av förvånan och häpnad finner jag ännu en överraskning. Inte bara ljus har funnit sin väg till mig, även färger och kontraster. Kontraster och färger i form av de vackraste höst träd med de underbaraste löv, som sakta faller mot backen i en fin och smidig volt. Inte bara bladen voltar, även alla mina sinnen och hela min kropp slår volter av alla dessa intryck som från noll stigit upp till 100. Plötsligt strömmar det luft i mina lungor och jag känmner vinden piska mina orakade kinder.
En fluga svischar förbi. Ett ljud med den jämnaste frekvens vibrerar i mina öron och får allt annat runt omkring mig att stanna upp och att sluta existera. "är jag död eller har jag precis börjat leva?" frågar jag mig själv.


Jag kan inte förklara det bättre. Men något i denna stil kände jag idag vid lunchtid någongång. Det var som om hösten började på riktigt idag, som om jag föddes på nytt.


image30
soon my friend, soon there's no return



Dagar som denna utvecklar man väl fysisk som psykisk styrka. Bär dom jävlar till till tippen
Stenhård som den hårdaste metall
omöjlig att smälta utan superkrafter hetare än hetast
Krafter som ingen förmår att kontrolllera



jag har ny skärm. Avn ren reflex vrider jag mig fortfarande vid skrivbordet. Men det behöver jag inte längre
platt platt platt
nytt nytt nytt

Kommentarer
Postat av: Josefine

Haha okej du vann, du har haft en hårdare dag än jag. men ibland kan det vara jobbigt att bara sitta rättuppochner och lyssna i 6 timmar med ska du veta, spec när man ska kunna allt man får höra inom några veckor. :P Visst ska det bli skönt med en lång natts sömn efter denna hårda dag, det har vi förtjänat! Visst? :)

2007-10-02 @ 20:55:20
URL: http://josefiineee.blogg.se
Postat av: Josefine

Ja jag längtar redan. Faktiskt så tycker jag att det är skönt att sova helt själv :P Förutom alla kuddar.. haha, ja sant, glömde det där för ett ögonblick, du får ursäkta min dumhet.

2007-10-02 @ 21:08:17
URL: http://josefiineee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0