Parasit


Jag vet inte om ni/du tänker på sådant här. Men det gör jag. Jag tänker på mig själv, som människa, rätt ofta. Som en karaktär i en film. Försöker se min personligehet, mina svagheter och starka sidor. Sen funderar jag över hur jag kan bli en bättre människa.
Idag när jag var på toa och *pip* så slog mig en tanke, mitt i tumultet av hårda miner och konstiga ljud: Hah!
Att växa som människa, vad innebär det?
Jag tror inte att växa som människa innebär att göra nya saker varje dag, att åka iväg på massa äventyr eller börja läsa en filosofikurs. Jag tror att "växa som människa" innebär att tänka på ett nytt sätt. Man kan fortfarande göra samma tråkiga saker. Ha samma enformiga vardag. "Det är tanken som räknas", att tänka nytänkande. Tänka i nya banor, det kan vara samma tema men med nya ingångar.
För mig personligen är det "att växa som människa" att se saker med andra tankar och annan inställning.
"För det är ju instälningen som styr våra liv"
.



Ett litet kollage från den gågna veckan? Töntigt med kollage. Men jag är en tönt.
Så här kommer det ett kollage:


image80
världens vidrigaste, största spindel >_<


image81
Coolaste data-salen ever ^.^


image82
Den enformigaste maten denna vecka -_-


image83
Fin bild, på simon? ;D


image84
Look-a-like?












Jag var het denna vecka








...din jävla parasit...


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Du är så klok Tomsisen, det har jag alltid tyckt.

Anledningen till att du inte lyckades se mig förra lördan kan va att jag satt gömd i bilen med bröderna Johansson hängandes in genom dörren, samt att jag inte var så lysande efter en kväll i soffan med en massa godis och karaoke, jag har sett bättre ut! ;P Tror hur som helst inte att det va ditt fel att du missade mig, du är väl aldrig för full heller! Det finns bara inte.

2007-11-04 @ 16:04:09
URL: http://cajsacarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0