himmlavalv



image100




Måndag morgon, klockan är 04:30. Jag kliver ut genom dörren och överrumplas av det vackraste sken. En stjärnhimmel klar som den klaraste av dom alla klara.
Jag finner mig ro i morgonjäktandet att stanna upp, vinkla min stela gubbnacke upp mot skyn och blicka djupt in i alla dessa stjärnbilder, som denna morgon syns klarare och skarpare än någonsin tidigare.
 
Detta är en stund man vill dela med sig av. Jag tröck snabbt på "flashback"-knappen för att spara detta ögonblick till den dag då vi lärt oss att läsa varandras tankar eller till den dag då vi kan tanka ner tankar/bilder från våra hjärnor till hårddisken. Den dagen ser jag fram emot...

tack och gonatt, starta dagen med en riverdance och ett gott skratt







Kommentarer
Postat av: Cajsa

Jag vet, och du har så rätt...men det är svårt att tänka så ibland, är inne i en svacka just nu. :/

Smakade whiskey för första gången igår och FYFAAAN! Jag kommer aldrig lära mig. Det kommer inte gå, Tom!

Jag ser också fram emot den dagen jag får se din stjärnhimmelsbild.

2007-11-20 @ 11:15:38
URL: http://cajsacarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0