Edwards



 
image112


Innan man 1938 i USA stiftade en konsumentlag, hade kosmetikindustrin fria händer att lovprisa sina produkter.
Hårprodukten Harlene kunde sålunda rena hår och hårbotten helt utan att använda ett petroleum, ge skalliga håret tillbaka, göra ögonsfransar fylligare, bota mjäll och få grått hår att växa ut i sin ursprungliga färg.


Idag vet vi som konsumenter bättre än så hoppas jag. Idag vet vi att det inte finns någon sådan "under" produkt, gör vi?
Att leva med tanken att det kan funka på ett sådant bra sätt är kanske det som en dag kommer få det att funka.


---------------------------------------

Idag tog jag världen min oskuld i min olycksfria körkortstid. Idag krockade jag. Jag åkte på E18 mot stockholm i "ösarfilen" och plötsligt i morgonens rus av glädje för den kommande veckan, så stannar hela trafiken till inom loppet av några hundradelar. Tyvär stannar inte jag lika fort och sitter därefter lite för tätt intill bilen framför mig.

Starten på denna veckan var inte "dass gelbe vom Ei"
Jag försov mig olyckligtvis, olyckan (som inte var långt ifrån att utvecklas till en seriemisär), gräva packad lera kombinerat med onödigt otympliga stenar som dyker upp när man minst väntar dem och ett regnit väder utan vinyl 107,1. Men trots all misär och ödeläggande skärrning, så höll jag humöret uppe på topp. Glänste med en utstrålning och glans som kunde charma den bittraste av de allra bittraste tanter som inte sett Jeopardy på skandalöst lång tid.


over and out




Kommentarer
Postat av: Cajsa

Jag hoppas att du klarade dig oskadd efter olyckan! Antar att det var så eftersom att du lyckades hålla utstrålningen på topp ändå. Bra jobbat! :)

2007-12-03 @ 20:40:07
URL: http://cajsacarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0